CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, July 31

today...

BISMILLAH PEMBUKA KATA, PARA PEMBACA BERIKANLAH PERTOLONGAN..



ku tahan perasaan kan menagis.. tak mampu ku bendung.. byla kluar sja dri bilik ku terus menagis.. x mampu ku tahan.. hati ku mgalah.. mngalah demi org yg ku syg.. x ku harapkan permusuhan tp x juga ku harapkan persahabatan.. adakah sebuah perdamaian sudah di kecapi? aku x rela melihat ea penuh dibelengu oleh prasaan benci terhadap diri ku.. aku kesal dan aku kecewaa.. npa? mngapa?? adakah sumpah janji setia dahulu hlg ntah kmna.. aku trpaksa mlakuknnyaa.. aku nda yakin ea akan sedar.. air mata semakin rancak berguguran.. adakah dia mampu membantu ku mcm ku membantu ea dulu.. kalimat sumpah supaya berakhir dan lupakan hal lalu biar lh berlalu?? aaahh banar2 menusuk hati ku.. kan menagis sja nda p paksa dtahan.. ku tak mahu menagis dapannya.. hati ku brjutaa sakit bagai di tusuk sembilu.. mna munkin aku dpt mlupakan hal lalu, mna munkin aku sng2 sjaa.. aku tkt khlangan dirinya walaupun mula membenci ea,apa kata hati akan membuat diri ku binasa.. benarkah??demi tuhan dan demi dirinyaa.. aku sangup wlaupun aku merana dan gelap dunia udah ku rsakan, mampukah aku berdiri dan dpt pai exam nanti?? aaahhhg npa ku trasa tertekan.. sakit.. bukankaah ku sudah byk mlakukan kebaikan deminya tp npa dirinya lupaa..apa kh ku msh mengharap dirinyaa??adakah aku yg salah??adakah aku akan berjaya ?? adakah janjinya membantu aku terlaksana? adakah aku dpt mlupakan hal lalu?? ya allah tolongla hamba mu ane.. ku sedar.. tp adakah ini balasannya terhadap ku??aku letih..jika engkau menghalalkan hukum bunuh diri akan ku laksanakan ya allah,biarlah dia bahagia..walaupun dlm tubuhku ada yg darah mengalir tp ku rela..demi ea..aku akan cuba..semoga ea sadar wlaupun bg diriku xkan munkin trjdi..sapalh diriku..dicemuh,dihina..andaikata berterusan mcm ane apa yg harus ku lakukan lgi ya allah.. aku telh berusaha skuat mampu.. aku jua yg tersungkur.. sdgkn ea mampu meningalkan aku jauh, adakah ea akn mbwa aku berdiri semualaa..berjuang semula.. aku tkt ya allah jwpannya satu kehampaan.. aku takt dirinya x sudi dan tak ikhlas membantu diri ku.. npalah aku sangup n hati selalu berkorban?? apalh lgi yg ku harapkan tdk ku tahu.. kata2 b4 ku kluar dri bilik yg sempit atu tdi pun hampir mmbuat ku jatuh n menagis dpnnya p ku tahan.. apakah yg di ucpnya g smsa ketiadaan aku?hati ku kuat mgatakan yg negative.. ohh god please help me.. nada lgi yg mampu ku buat.. nada lgi yg mampu ku tahan.. aku adalah dri org2 yg kalah dan mengalah demi kasih syg yg tdk dhargai sma sekali.. allah yg maha pengasih..

duhai tuhan.. ku tak rela masuk neraka..
tapi ku juga tak bisa ke syurga mu..

apakah semuanya dri aku ya allah?

adai kata engkau boleh berbicara dgn ku, bisakah ku mengetahui apakah hikmah semua ane??

apakah akn terjdi esok dan hari seterusnyaa??

apakan terjdi jika ku tak bertindak??

apakan akan terjdi sekiranya aku nda tahan??

apakan akan trjadi jika aku gagl dlm exam ku smata2 kerna ea??

apakan terjdi jika engkau menghalalkan bunuh diri??

apakan terjdi jika aku melarikan diri dan ikut perasaan??

apakan trjadi jika ea nda sedar dan bgi aku harapan dan semangat unt terus brjuang ??

apakan trjadi jika aku mati??

apakan terjdi jika ea terus mcm ane??

apakan terjdi jika kami melangar sumpah kami depan yassin td??

apakan trjdi jika ada masalah lain lgi??

dapatkan ea mbwa aku move on??

adakah ea akn terus meninggalkan aku d blakang dan terus mentingkan dirinya sendiri??

dan adakah aku salah seorang yg talur mengikut katan2nya untuk kebahagiannya sja??

ya allah berikan lh jawapan.. jika ea nda sadar wat sud ku buat cne lgii.. y sud ku pegang janji ku sdgkan ea hanya untuk dirinya sjaa.. mengikut keihklasan dirinya sjaa.. aahh hnya diri mu sja tau yaa allah.. ku nda mau ungkit.. wahai para pembaca.. bantu lh aku.. ku nda mampu.. wat f terus mcm ane pai ketua? lakat jua ya memblock msn ku.. ya allah tuhan sekalian alam.. berilh aku kekuatan zahir dan batin.. jika memang kau kurniakan ea untuk ku mjdi sahabat setia ku.. bukakn lh hatinya.. bukakn laah mata hatinyaa.. aku msh terseksa.. aku msh tertekan dgn perasaan ane.. aku bersyukur mengenali dirinya dan aku bersyukur ea dpt membantu n mendegar aku..aku bersyukur dgn kurniaan mu ya allah..jgnlaa engkau menambah dan mbwt kami mcm dulu lgi ya allahj.. ku mohon pada mu ya allah.. semoga aku dpt menerima ea seadanya dan mudahan tia ea dpt trima aku seadanya juaa.. amin amin amin..


ya allah.. dgn izin mu lh jua kmi bertemu dan dengan izin mu jua lah kami berpisah.. tp tolong laah aku tuk pisahkan dri nyawa dan badan... supaya hati ku tak menderitaa byla ku benar2 kehlagan dirinya nanti.. hamba yakin yg semua ini hnyalah satu permulaan persahabatan kmi.. sumpah setia tak akan bermusuh akan ku cubaa.. walaupun ea akn myakiti diriku.. semoga dirinya juga berubah dan nda pentingkan dirinya sendiri dan mampu mjga ati ku sedaya munkin.. amin amin amin.. semga jua ea brubah mlyn aku sbaik2nyaa dan mudahan perasaan benci kami hlg.. amin.. dan kurniakan lh kami hidayah dan petunjuk ya allah.. smga ea akan tabah dan brusaha unt membwa aku dan menolong aku yg telah sesat ini amin.. nada ku harapkan dri ea kcuali kasih syg,caring dan pertolongan sdaya munkin.. semoga ea faham..



YA ALLAH YA TUHAN KU, KU BERSERAH KEPADA MU YA ALLAH, BUKAKAN LH HATI KAMI MENUJU KEBENARAN.. MENUJU KEJAYAAN.. MENUJU KEBAHAGIAAN DLM PERSAHABATAN.. MENUJU KECERMERLANGAN KHIDUPAN DENGAN KEIHKLASAN YANG MAHA TINGGI TNPA DPAKSA DAN TERPAKSA.. TNPA AIR MATA DAN SAKIT HATI.. SEMOGA PERSAHABATAN KAMI AKN BAHGIA BERPANJANGAN..SEMOGA PERSAHABATAN KAMI AKAN KEKAL HINGA KE AKHIR HAYAT KAMI.. TIADA YG MANIS MELAIN KN SAHABAT, TIADA YG PAHIT MELAINKAN KENANGAN.. TP UG PAHIT ITULAH YG DIKENAGN DAN MJDI PENGAJARAN..

AMIN AMIN AMIN YA RABBAL ALAMIEN.. SEMOGA DIA DPT TRIMA AKU DAN BANTU AKU..


sHeRry LieW

0 comments:

SHERRY LIEW
SSuci
HHarum
EEmosional
RRamah
RRealistik
YYakin
LLemah-lembut
IIkhlas
EEgoistik
WWarak
Apa ada pada nama?